Hur du kan skippa träningen med gott samvete.

April 08, 2019

Hur du kan skippa träningen med gott samvete.

 

Dåligt samvete för att du inte hinner eller orkar träna? 

Hur farligt är det att inte träna?

Det påverkar ämnesomsättningen, hjärt- och kärl och lymfsystemet. Detta innebär sämre syresättning till cellerna vilket är det viktigaste för god cellhälsa. De effekter du får genom att inte träna kan vara övervikt, diabetes, högt blodtryck, dåliga blodfetter för stor giftbelastning i kroppen, celluliter osv.

På skelett, leder och muskler får du också negativa effekter med svaga muskler, skört skelett, stelhet, dålig koordination och balans.

Övriga negativa effekter är förstoppning, tarmfickor, ökad stress och i värsta fall cancer.

 Detta pga av att kroppen får svårt att kvitta sig med slagprodukter och toxiner. Du måste syresätta din kropp för att alla funktioner skall fungera och det gör du bäst genom träning eller med hjälp av din nya kroppstimulator.

 

Träna hela kroppen på bara 10 minuter - det finns olika alternativ

Tips på hur du kan träna hemma: 10 min hemmaträning för hela kroppen - du behöver en stol  plocka undan lite möbler och på med lite mjuka kläder sen en rad olika rörelser under 10 minuter

Eller så behöver du bara lägga dig ner på en madrass med benen i kroppstimulatorn och låta den göra jobbet åt dig. 10 min på kroppstimulatorn motsvarar 1 timmes träning cirkulationsmässigt men du får även en positiv effekt på din kondition genom att du får en förbättrad syresättning till cellerna och fart på lymfan vilket leder till att du får bort slaggprodukter ur kroppen

 

Vad tänker du på när man säger livstil? De flesta tänker på att det handlar kost och motion.

Vad gäller det här med motion så är det väldigt ångestladdat för många människor och det leder ofta till ett dåligt samvete. Men, det finns ett genialt sätt att motionera på, utan onödig belastning och utan att det tar en massa tid. Motionerar du inte varje dag så behöver du inte ha dåligt samvete för det längre. Det är dock viktigt att du rör på dig varje dag. Det är viktigt för att kunna få syre in i cellerna, för att öka kroppens avgiftningsförmåga. Kroppen är inte skapt för att sitta stilla hela dagarna. Det kan leda till ovanstående risker vad gäller din hälsa, sker det inte med en gång så kommer det med åren. Många känner dock stor skillnad på muskulatur, leder och ligament bara efter några veckors träning.

 

Hinner du inte med din träning?

Vi har en genial apparat för att uppnå detta, raskt och effektivt - det är med vår kroppstimulator.

 Kroppstimulatorn kommer från chimaskinen som skapades 1927 i Kina för att de gamla skulle för bättre cirkulation när de var sängliggandes. Detta är sedan en apparat som har utvecklats och som idag säljs som chimaskiner. Problemet med dessa apparater är att motorn i dem avger elektromagnetisk strålning. Vissa kan påverkas av denna strålning med huvudvärk eller andra symptom. Pga detta så har vi fått specialbygda apparater med strålningsskydd i.

 

Hur går det till?

 Du ligger på en matta lägger fötterna i vaggan, och cirkulationen kommer igång, det blir en rytmisk effekt som sätter hela kroppen i rörelse, du använder inga muskler den rytmiska pumpningen som startar är väldigt effektivt.

 När blodcirkulationen ökar så ökar också syretillförseln till cellerna. Detta känner man genom att det pirrar i kroppen när maskinen stannar. Det är flödet av syre man känner vilket också är det viktigaste för optimal cellfunktion

 Lymfcirkulation är också viktig. För att lymfan skall cirkuleras så måste man röra på sig. För att öka lymfcirkulationen så måste man motionera och andas riktigt. Lymfan har ingen egen cirkulationspump. Lymfan skall ta slaggprodukter från vävnad ut i blodet och sen till avgiftningsorganen den skall sen ta näring från blodet och ge till cellerna. Har du stagnerad lymfa så får du automatiskt en större toxinbelastning i kroppen.

2 mest effektiva sätt att får fart på lymfan är att använda kroppstiumulator eller att hoppa studsmatta.

10 minuter på kroppsstimulatorn med optimal svängfunktion nivå 3, ger 18 gånger mer lymfcirkulation än att ut och gå samma tid. Genom att öka lymfcirkulationen, blodcirkulationen så får du bättre syretillförsel till cellerna och detta sin tur leder till ökad cirkulation. Detta genom att ligga och slappna av 15 min / dag.

 Du förbättrar alltså både cirkulationen och konditionen genom att använda kroppstimulatorn.

 

Hur är det med rygg och muskler?

Genom att använda kroppstimulatorn smörjer du ligamenten mellan kotorna och får därmed en bättre rörelse, den hjälper till att lösa upp stela muskler runt ryggraden och i höfterna. Du får en kraftfull effekt utan slitage och belastning.

 

Hur använder du den?

Vår rekommendation är att använda kroppstimulator varje dag då du inte tränar, du kan använda den 2 ggr/dag om du önskar. Du börjar på nivå 2-3 för att se hur din kropp reagerar. Optimal effekt får du på nivå 6-8 och helst skall du ligga 10 minuter. Men börja på nivå 1-2 och öka successivt till det som känns bra i kroppen. Det är viktigt att du ligger stilla 5 minuter efter att apparaten har stannat.

 Att ligga med kroppstimulatorn 5 min motsvarar minimum för vad du bör röra på dig varje dag.

 

Ny funktion!

Vår nya kroppstimulator har dessutom en ny funktion med en integrerad vibrationsplatta med infrarött ljus i. Denna är främst för att sätta fötterna på. Vibration med IR ljus ökar också kroppens cirkulation och avgiftningsförmåga. Här kan du också ställa in 2 olika vibrationer och hur länge du vill sitta. Börja med 5 minuter och känn efter hur din kropp reagerar.

 

Kroppsstimulatorn är en av de smartaste hälsoinvesteringarna du kan göra, det är få saker som ger så bra hälsoeffekt!

  

Punktlista på hur du använder den rent praktiskt:

 

  1. Ställ apparaten på ett bra underlag på golvet
  2. Lägg dig ner med vristerna i vaggan, ha kläder på dig så du inte får skav.
  3. Du får inte ha något under huvudet, ingen kudde, då det kan bli en skevhet i rörelsen i ryggrad och nacke. OBS! Detta är viktigt, du måste ligga platt, armarna skall ligga längs kroppen eller över huvudet, ligg aldrig och läs eller håll upp armarna i vädret då minskar effekten.
  4. Den röda kudden och plattan läggs vid svanskotan, detta för att kroppen skall få en bättre rotation och ännu bättre cirkulation. Du känner när du har fått den rätt när du väl startat maskinen.
  5. Tryck på ”swing” knappen, sänk direkt hastigheten med minusknappen till nivå 2-3 första gångerna (den startar på nivå 5 automatiskt). Optimal hastighet uppnår du på nivå 7-8
  6. Tryck sedan på ”timer” knappen och regulera hur många minuter du skall ligga med hjälp av plus och minus knappen
  7. Om du känner en belastning i knäna eller i ryggen så minska hastigheten. Man kan också lägga en kudde under vaderna upp mot kroppstimulatorn för att få lite stöd för knän.

 

För att använda vibrationsplattan:

 

  1. Sätt dig på en stol, placera fötterna på den taggiga plattan, ta av strumporna.
  2. Tryck på ”vibration” knappen - det finns två nivåer på vibrationsstyrka, du reglerar det med plus och minus knappen. Känn efter vad som passar dig men börja med nivå 1 första gången
  3. Tiden ställer du in genom att tryck på ”timer” knappen och sen plus, minus för att ställa tiden.
  4. Börja med 5 minuter och se hur det känns i din kropp
  5. För infrarött ljus aktivera detta med ”infrared” knappen