FAQ

Här kan du finna svar på ofta ställda frågor.

E-POST

Mejla dina frågor till oss

KONTAKTA OSS

Här finner du kontaktuppgifter till oss.


VANLIGA FRÅGOR OM FRAKT

Hur många dagar tar det efter jag har beställt tills ni skickar det?

Svar: Kommer din beställning in före kl 14.00 så har vi som mål att få iväg din beställning samma dag, i annat fall nästkommande dag.

Vilka olika fraktsätt kan man välja på?

Svar: Vi har två olika fraktsätt som vi skickar beställningar med. Väger din beställning under 2 kg så skickas in beställning som ett Varubrev och väger den över 2 kg så skickas det som ett postpaket. Varubrevet skickas normalt med brevbäraren och levereras direkt i brevlådan. Om varubrevet är för stort för brevlådan kommer det att skickas till närmsta utlämningsställe och du kommer då få en avisering när den är redo att hämtas ut.

Postpaket skickas direkt till ditt närmaste postombud och du kommer få en avisering via sms eller brevpost när den är redo att hämtas ut.

Hur lång leveranstid har ni?

Svar: Normal leveranstid är 1-3 vardagar.

Kan jag spåra min beställning på postens hemsida?

Svar: Ja och nej. Du kan spåra din beställning om du har beställt med postpaket, gå då in på www.postnord.se och skriv in ditt kollinummer för att se vart det är. Varubrev går i dagsläget inte att spåra men du kan se om de kommit fram till ett postombud.

Vad ligger fraktkostnaderna för postpaket på?

Svar: Fraktkostnaderna för postpaket beror på vikten.

Vad ligger fraktkostnaderna för varubrev på?

Svar: Fraktkostnaderna för varubrev är på 29 kr upp till 2 kg.

Har ni en fraktfri gräns?

Svar: Den fraktfria gränsen ligger på 1000 kronor.

Hur lång tid har jag på mig att hämta ut min beställning när den kommit till utlämningsstället?

Svar. Du har 14 dagar på dig att hämta ut din beställning från den dagen den kommit fram till utlämningsstället.

Vad händer om liggetiden har gått ut och jag inte hämtat min beställning?

Svar: Om liggetiden på 14 dagar har passerat kommer din beställning skickas tillbaka till oss. Då kommer den tillbaka till oss som outlöst paket och du debiteras då för kostnader gällande frakt, returfrakt, postförskott, expeditionsavgift samt emballage. Avgiften för outlöst paket ligger på 250 kronor.

Om liggetiden gått ut men jag fortfarande vill ha min beställning, vad gör jag?

Svar: Om du vill att vi gör ett nytt utskick till dig så kontakta kundtjänsten antingen via mail eller på telefon. Då kan vi göra ett nytt utskick till dig när din beställning kommit i retur till oss för 99 kronor. Avgiften på 99 kronor är för frakt och hanteringskostnader.

Jag har råkat radera min sms avisering, hur gör jag nu?

Svar: Om du loggar in på Mina Sidor på vår hemsida så kan du se ditt kollinummer. Ta med dig ditt kollinummer och legitimation så kan du hämta ut din beställning på ditt närmsta postombud. Du kan även maila in till info@halsopaketet.se

BRA ATT VETA OM BETALNING

Kort och direktbetalning, Faktura

Vi har de betalningsmetoderna som nämnt ovan

. Öppet köp och ångerrätt

Som kund har du enligt lag alltid rätt till 14 dagars ångerrätt från det att du tagit emot varan, eller vid delleveranser för samma beställning, när du tagit emot den sista varan för beställningen. Ångerrätten gäller dock p.g.a. hälso- och hygienskäl endast om förseglingen eller plomberingen på förpackningen inte brutits vid retur av underkläder, livsmedel, kosttillskott, skönhetsprodukter. Ångerrätten gäller inte heller produkter märkta med kort datum eller utgånget datum.

  Hur ångerrätten nyttjas

För att utnyttja ångerrätten ska kunden meddela Hälsopaketet inom tiden för ångerrätt innan varorna skickas åter till Hälsopaketet. Kunden bekostar själv returfrakten. Varorna ska om möjligt skickas tillbaka i sin ursprungliga originalförpackning, samt i ursprungligt skick, och kopia på följesedel eller kvitto skall bifogas där kunden markerar vilka varor som returneras. Om varan returneras i förändrat skick, som beror på att kunden hanterat varan i större omfattning än som kan anses vara nödvändigt för att fastställa dess egenskaper eller funktion, har Hälsopaketet rätt att göra ett prisavdrag avseende den värdeminskning som det medfört på produkten, vilket minskas från summan för återbetalning till kunden. Om varor som inte omfattas av ångerrätten returneras till Hälsopaketet och kunden vill få produkten åter skickad till sig debiteras kunden 99 kronor för detta. Om kunden inte hör av sig om nytt utskick inom 30 dagar förverkas rätten till produkten som kasseras. Retur får ej ske mot postförskott eller efterkrav. Om varorna inte ankommit till Hälsopaketet 14 dagar efter meddelande om ånger, anses kunden ha accepterat köpet. Om man väljer att returnera en eller flera produkter vid kampanjköp där en produkt följt med på köpet så ska även gratisprodukten returneras tillbaka i oöppnat/ursprungsskick. Om man väljer att behålla gratisprodukten kommer vi skicka ut en faktura på produktens värde.

  Återbetalning till kund

Hälsopaketet återbetalar köpeskillingen, minskat med eventuella prisavdrag för värdeminskning enligt ovan, inom 14 dagar efter att Hälsopaketet mottagit ditt meddelande om nyttjande av ångerrätten, men tidigast när varan kommit bolaget tillhanda eller kunden visat att varorna sänts åter till Hälsopaketet. Återbetalning sker med samma betalsätt som kunden använt vid köpet, om inte annan överenskommelse sker med kunden. För varor betalda mot postförskott sker återbetalning till ett av kunden angivet svenskt bankkonto i kundens namn alternativt som tillgodobelopp på nästa order. 

  Allmänt om betalningar

Samtliga priser anges inklusive moms. 12 % moms på livsmedel och kosttillskott, 6 % moms på böcker och 25 % moms på övriga varor, observera att vissa produkter inte räknas som kosttillskott. För att handla hos Hälsopaketet måste kunden vara myndig eller ha förälders godkännande för att beställa. Denna kontroll görs ej av Hälsopaketet utan ansvar för att detta uppfylls ligger på kund och målsman. Kund är alltid ansvarig för att den information som lämnas i samband med beställning är korrekt. Alla produktbilder skall ses som illustrationer och Hälsopaketet kan ej heller garantera att de återges exakt i fråga om utseende och beskaffenhet.

  Försäljning

All försäljning sker via Hälsopaketets internetbutik, eller direkt på Lundborgkliniken.


Fick du inte svar på dina frågor?

Skicka mail till oss


Tack!
This field is required
This field is required
This field is required