FAQ – Snabba frågor

Finns det någon fysisk butik man kan handla i?

Svar: Ja, ni kan besöka oss på Lundborgkliniken i Tollered för både råd och konsultation och för att köpa produkter.

Kan man beställa från er butik på nätet och sedan hämta ut det hos er?

Svar: Ja det kan man göra för att undvika fraktkostnad.

Vad gör jag om jag inte har en mail adress?

Svar: Om du inte har tillgång till en e-postadress kan du ringa vår kundtjänst på 031-133200, vardagar mellan kl. 9:00-15:00, så hjälper de dig gärna att lägga en beställning.

Varför måste man ha en mail adress för att beställa?

Svar: För att vi ska kunna skicka en orderbekräftelse till dig på ett snabbt och smidigt sätt så att du ser att all information och dina kontaktuppgifter stämmer överens.

Finns det möjlighet att lägga en beställning på något annat sätt än via er nätbutik?

Svar: Det går även bra att ringa in till kundtjänsten på 031-133200, vardagar mellan 9:00-15:00, och lägga en beställning på telefon eller så kan man maila in till vår kundtjänst.

Går det att beställa till utlandet?

Svar: Ja, det går bra. Varje kund har dock ansvaret för vilka tullregler som gäller.

Hur gör jag om jag har glömt mitt lösenord?

Svar: Om du inte kommer ihåg ditt lösenord eller om du har problem att logga in på Mina Sidor kan du skicka ett mail till kundtjänsten och säga att du vill ha ett nytt lösenord, så kommer de skicka ut ett nytt.

Kan jag beställa produkter hos er om jag är under 18 år?

Svar: För att handla hos oss måste du vara myndig eller ha förälders godkännande för att beställa. Denna kontroll görs ej av oss utan ansvar för att detta uppfylls ligger på dig och målsman.

Finns det ett max eller minimum belopp man får handla för?

Svar: Nej, vi har inga max eller minimum belopp man måste handla för.

Hur använder jag mig av öppet köp, och vad är det som gäller?

Svar: Om du vill använda dig av öppet köp kontaktar du kundtjänsten senast 14 dagar efter du mottagit din beställning och meddelar att du vill använda dig av din ångerrätt och skicka tillbaka varorna till oss. Varorna ska om möjligt skickas tillbaka i sin ursprungliga originalförpackning, samt i oförändrat skick, för att erhålla full återbetalning. Öppet köp gäller ej på produkter märkta med kort datum eller utgånget datum. Vad gäller kosttillskott, skönhetsprodukter, och eventuella livsmedel krävs p.g.a. hälso- och hygienskäl att förseglingen eller plomberingen inte brutits för att ångerrätten ska gälla. Du står själv för returportot.

Hur gör jag om jag vill använda mig av min bytesrätt?

Svar: Bytesrätten gäller för oöppnade produkter. Du skickar tillbaka varan till oss och så fort vi får in din retur så kommer vi skicka den nya varan till dig. Du står själv för returportot. Varorna ska skickas tillbaka i sin ursprungliga originalförpackning, samt i ursprungligt skick, för att full bytesrätt ska gälla. Skicka din vara till adress,

Skicka till:

Lundborgkliniken AB, Göteborgsvägen 84 433 63 Sävedalen

 

 

FAQ – Leveransfrågor

Hur många dagar tar det efter jag har beställt tills ni skickar det?

Svar: Kommer din beställning in före kl 14.00 så har vi som mål att få iväg din beställning samma dag, i annat fall nästkommande dag.

Vilka olika fraktsätt kan man välja på?

Svar: Vi har två olika fraktsätt som vi skickar beställningar med. Väger din beställning under 2 kg så skickas in beställning som ett Varubrev Klimat och väger den över 2 kg så skickas det som ett postpaket. Varubrevet skickas normalt med brevbäraren och levereras direkt i brevlådan. Om varubrevet är för stort för brevlådan kommer det att skickas till närmsta utlämningsställe och du kommer då få en avisering när den är redo att hämtas ut.

Postpaket skickas direkt till ditt närmaste postombud och du kommer få en avisering via sms eller brevpost när den är redo att hämtas ut.

Hur lång tid tar det innan jag får min leverans om min order skickas med Varubrev Klimat?

Svar: Normal leveranstid för ett varubrev är 1-2 vardagar.

Hur lång tid tar det innan jag får min leverans om min order skickas med postpaket?

Svar: Normal leveranstid på postpaket är 1-2 vardagar.

Kan jag spåra min beställning på postens hemsida?

Svar: Ja och nej. Du kan spåra din beställning om du har beställt med postpaket, gå då in på www.postnord.se och skriv in ditt kollinummer för att se vart det är. Varubrev går i dagsläget inte att spåra men du kan se om de kommit fram till ett postombud.

Vad ligger fraktkostnaderna för postpaket på?

Svar: Fraktkostnaderna för postpaket beror på vikten.

Vad ligger fraktkostnaderna för varubrev på?

Svar: Fraktkostnaderna för varubrev är på 49 kr upp till 2 kg.

Hur lång tid har jag på mig att hämta ut min beställning när den kommit till utlämningsstället?

Svar. Du har 14 dagar på dig att hämta ut din beställning från den dagen den kommit fram till utlämningsstället.

Vad händer om liggetiden har gått ut och jag inte hämtat min beställning?

Svar: Om liggetiden på 14 dagar har passerat kommer din beställning skickas tillbaka till oss. Då kommer den tillbaka till oss som outlöst paket och du debiteras då för kostnader gällande frakt, returfrakt, postförskott, expeditionsavgift samt emballage. Avgiften för outlöst paket ligger på 250 kronor.

Om liggetiden gått ut men jag fortfarande vill ha min beställning, vad gör jag?

Svar: Om du vill att vi gör ett nytt utskick till dig så kontakta kundtjänsten antingen via mail eller på telefon. Då kan vi göra ett nytt utskick till dig när din beställning kommit i retur till oss för 99 kronor. Avgiften på 99 kronor är för frakt och hanteringskostnader.

Jag har råkat radera min sms avisering, hur gör jag nu?

Svar: Om du loggar in på Mina Sidor på vår hemsida så kan du se ditt kollinummer. Ta med dig ditt kollinummer och legitimation så kan du hämta ut din beställning på ditt närmsta postombud. Du kan även maila in till bestallning@halsopaketet.se.

FAQ – Betalsätt

Vilka olika betalsätt kan jag använda mig av?

Svar: De olika betalsätten vi har är direktbetalning, bank-/kreditkort, Swish betalning, postförskott.

Vad ligger postförskotts avgiften på?

Svar: Postförskottsavgiften ligger på 69 kronor. Du betalar den och produktsumman när du hämtar ut ditt paket från utlämningsstället.

Vad är det för avgift om jag betalar med bank-/kreditkort?

Svar: Vi tar inte ut någon avgift när du betalar med bank-/kreditkort.

Det går inte att betala med mitt kort, vad gör jag?

Svar: Om du har problem att betala med kort och det blir nekat, vänligen ta kontakt med din bank och se vad som har hänt.

Vad är det för avgift om jag gör en direktbetalning?

Svar: Vi tar inte ut någon avgift när du gör en direktbetalning.

FAQ fick du inte svar på dina frågor?

Här är olika sätt att kontakta oss!

Har du frågor?

Vill du veta mer, få rekommendationer och personlig kontakt? Skicka oss ett mejl med dina frågor så återkommer vi snarast.

Alla frågor är välkomna!

Vill Du hellre ringa oss?

Du kan också välja att mejla oss att du vill att vi ringer upp dig under lämpliga tider, glöm inte att lämna flera alternativ.

Du är välkommen med dina frågor!

Skicka mail till oss